Passzív 3D - QUBE

Passzív 3D - QUBE
Részletek
Passzív 3D szemüveg TV nézéshez. Tökéletesen használható pl. vendégszemüvegként. REAL-D 3D polarizált (cirkuláris) 3D szemüveg. A szemüveg szára két méretre (felnőtt, gyermek) hajtható. Használható 3D TV-khez melyek passzív 3D technikát (vagyis cirkuláris polarizált) megjelenítést alkalmaznak, mégpedig TV típustól függetlenül. A Real-D 3D technológia is ezt használja, így magaddal viheted néhány 3D moziba is, valamint néhány PC játék is élvezhetőbb ennek segítségével! Az általunk forgalmazott 3D szemüvegek szakértő, nemzetközi piacokon elismert gyártók által, nagy tisztaságú, magas minőségű fóliákkal készülnek.



REAL-D polarizált (cirkuláris) 3D szemüveg. A REAL-D 3D eljárása a színszűréses 3D technológiákkal ellentétben egy, vagy két projektorra épül, amely a két szemhez tartozó képeket egyesítve vetíti. Mivel a projektor digitális, ezért az a képeket sokkal gyorsabban képes kivetíteni, mint a másodpercenként 24 képkockát magán átfuttató szabvány filmvetítők. A bal és jobb szembe jutó képek felváltva, 144 képkocka per másodperc sebességgel jutnak a vászonra, ami szintén nem hétköznapi, hanem egy speciálisan kezelt úgynevezett ezüst vászon, ami megakadályozza a beérkező fény depolarizációját. A legnehezebben az oldható meg, hogy a bal illetve jobb szem csak az oda szánt képeket lássa. Erre a REAL-D 3D Cinema rendszere egy, a vetítő optikája elé szerelt adaptert, úgynevezett Z-screen szűrőt alkalmaz, mely a váltakozó képeket különbözőképpen polarizálja, s így azok csak a fixen polarizált szemüveg megfelelő lencséjén keresztül válnak láthatóvá, így a rendszer szinte tökéletes. A technológia lényege, hogy az egymásra merőleges polarizációs síkon terjedő vízszintes, illetve a függőleges hullámokat egymástól negyed hullámhossznyira (lambda negyed) eltoltja, így a síkhullám összege cirkuláris (forgó) polarizációra vezet. Ez lehet jobbra és balra forgó (jobbsodrású ill. balsodrású). Tehát körkörösen polarizálja a fényt. A két (jobb szem, bal szem) képre a jobb és bal sodrású módszereket alkalmazzák. A szemüveg lencséi tartalmazzák az ehhez szükséges cirkuláris elemzőt, de a polarizációs szinteket a képernyő határozza meg. Vagy 2 projektorral oldható meg vagy a Real-D 3D Z-Screen polarizációs szűrőjét használva egy projektorral. Nem érzékeny semmilyen szögeltérésre, fejdőlésre sem. A filmkészítők egyébként már több, mint 50 éve használják ezt a technikát a két képsorozat elválasztására. A két szembe jutó képeket különböző módon polarizált lencséken keresztül vetítik ki, melyek aztán a vászonról visszaverődve eljutnak a megfelelő polarizált szűrőkkel ellátott szemüveget viselő nézőkhöz. Az összes 1953. és 1955. között vetített egész estés játékfilm és rajzfilm esetében már polarizált fényt használtak. Vagyis akármilyen áttörést is sikerült elérni napjaink 3D technológiájával, az csak a régóta használatos technika finomításának tekinthető, és lényegileg ugyanúgy működik, mint régen. A technikai fejlődésnek köszönhetően napjainkban már elérhető áron ez a technikai bevonult a nappalinkba is, passzív 3d TV néven rengeteg neves gyártó készít elérhető áron készüléket.


A szemüvegeket ne használd autóvezetés közben! Ne nézz vele közvetlenül a napba! Gyógyszeres, alkoholos befolyásoltság esetén a szemüveget ne használd! 3 év alatti gyermek a szemüveget csak szülői felügyelettel használhatja! Rendeltetésszerű használat esetén az egészséget nem károsítja.

Adatok
Cikkszám
02161